13-01-08

Wat is Islam?

De Islam is met 1.3 miljard moslims het op één na grootste geloof van de wereld! En ook is de Islam het snelst groeiende geloof ter wereld! Maar wat is Islam en waarin geloven moslims eigenlijk? In dit artikel kun je meer lezen over de islam, wanneer iemand zich moslim mag noemen en waarin een moslim dan gelooft.

 

Om de Islam te begrijpen is het van belang te weten wat het betekent. Islam is Arabisch en het betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God: die als enige het recht heeft aanbeden te worden. Iemand die zich dus overgeeft aan de wil van de enige God wordt een moslim genoemd. Het woord 'Moslim' betekent 'gehoorzaam aan God' , maar het betekent ook 'vredelievend'. De Islam is niet genoemd naar een persoon zoals het geval is met het Christendom dat genoemd is naar Jezus Christus, of Boedisme dat genoemd is naar Gotama Buddha of Confucianisme dat genoemd is naar Cunfucius of Marxisme dat genoemd is naar Karl Marx. Noch is het genoemd naar een bepaalde stam zoals het Judaïsme genoemd is naar de stam van Judah en Hindoeïsme genoemd is naar de Hindoes. De Islam is namelijk niet door de mens verzonnen maar is door Allah zelf als naam voor Zijn religie gekozen. Allah heeft het duidelijk vernoemd in Zijn laatste openbaring aan de mens. In het laatste geschrift van de Goddelijke openbaring, de Koran, verklaart Allah: "Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen". (Koran Surah 5: vers 3)
Om de Islam te begrijpen is het van belang te weten wat het betekent. Islam is Arabisch en het betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God: die als enige het recht heeft aanbeden te worden. Iemand die zich dus overgeeft aan de wil van de enige God wordt een moslim genoemd. Het woord 'Moslim' betekent 'gehoorzaam aan God' , maar het betekent ook 'vredelievend'. De Islam is niet genoemd naar een persoon zoals het geval is met het Christendom dat genoemd is naar Jezus Christus, of Boedisme dat genoemd is naar Gotama Buddha of Confucianisme dat genoemd is naar Cunfucius of Marxisme dat genoemd is naar Karl Marx. Noch is het genoemd naar een bepaalde stam zoals het Judaïsme genoemd is naar de stam van Judah en Hindoeïsme genoemd is naar de Hindoes. De Islam is namelijk niet door de mens verzonnen maar is door Allah zelf als naam voor Zijn religie gekozen. Allah heeft het duidelijk vernoemd in Zijn laatste openbaring aan de mens. In het laatste geschrift van de Goddelijke openbaring, de Koran, verklaart Allah: "Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen". (Koran Surah 5: vers 3)

23:20 Gepost door Assalamu aleykum warahmatullahi wabarakatuh in Algemeen | Permalink | Commentaren (6) |  Facebook |

Commentaren

dank je wel islam is vrede en waarheid goddienst

dank je wel ik heb goed gelezen
en ik zal altijd eerlijk zijn insALLAH

Gepost door: resul_aski nihat | 25-06-09

Reageren op dit commentaar

te§ekkür ederim nihat kardesim,Allah sizden razi olsun,güzel siteniz var,mesaj birakmak istedim,ama hata var diyor,mesaj birakilamiyor,sizi msn adresime beklerim,
islam-waarheid@hotmail.com

Rabbime §ükürler olsunki bizleri bu güzel dinle §ereflendirdi,bizlerse bu §erefin hakkini veremiyoruz,Rabbimden niyazim,bizleri yüksek cennetlerinde sevenlerle biraraya getirmesini,Resule kom§u eylesin hepimizi,

dualarinizi eksik etmeyin,

Selamlar,

Gepost door: islam is de waarheid | 25-06-09

Reageren op dit commentaar

Natuurlijk zeg je zo iets over Christendom ,omaatje daar helemaal niks van weet , geeft niks.
Maar de word Christus in Grieks betekent (ONDERDEL VAN GOD ) wat in joods word betekent Messias. Wat ook betekent ( Lam van GOD)
Abraham, bij zijn offeren gaf altijd en mooiste lam.
Toen GOD vroeg Abraham hoe grot is je liefde voor mij,( Is je liefde zo groot dat je eigen zoon offert)
Dat was en lam van Abraham en eigen zoon. En onderdel van Abraham.
Toen hij op het punt stond om dit inderdaad te doen, weerhield God hem .
God heb Abraham En ander uitgekozen ouders beloofd dat bij zijn offeren van zijn lam tot leven komen en zullen de overwinning met zijn eigen ogen zien. daarna zijn ze naar de hemel Gebracht .

Gepost door: THOR | 11-01-10

Reageren op dit commentaar

beste beste,heette Jezus(vzmh) werkelijk christus?ik vraag je dat eens te onderzoeken,

Jezus(vzmh) is een van de vooraanstaande profeten van Allah(swt),die wonderen deed gebeuren met het verlof van Allah(swt),zoals de andere profeten,die miraculeuz is geboren zonder vader,maar niet de meest miraculeuze,Adam(as) had geen vader en moeder,

Allah(swt) vroeg Abraham(as) om zijn zoon eniggeboren zoon te offeren als een test,deze grote profeet wou dus zijn zoon offeren,wat ook werd tegengehouden door Allah(swt),
Ismail(as) is werkelijk de zoon van Abraham(as),maar hieruit moet je niet concluderen dat Jezus(as) ook de zoon is van Allah(swt),Allah(swt) heeft geen zoon of dochter nodig,heeft niemands hulp nodig,Allah(swt) is de enige Schepper van het heelal,Allah,die zijn gelijke niet kent,

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "Allah is de Enige.

2. Allah is zichzelf-genoeg, Eeuwig.

3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk

de bovenstaande verzen zijn duidelijk om verkeerde gedachten voort te brengen over Jezus(vzmh)

mvg,...

Gepost door: Islam is de Waarheid | 11-01-10

Reageren op dit commentaar

Natuurlijk zeg je zo iets omdat je niks anders heb gelezen dan Koran.
Thora is en boek die vel ouder is dan Bijbel of Koran.
Ik denk dat vel beter is om dingen te vergelijken en daarna beoordelen.
Maar je moet ook kunnen zien wat je leest en hoor wat er gezegd word.
Wat Jezus zei juli hebben ogen maar juli zie niks juli hebben oren maar juli
horen niks.
Maar ook als Julie zegen dat Jezus een profeet was, Dan was hij en profeet van God
Dat betekent dat alles wat Jezus heeft gezegd,Heb de herleeft van de wereld niet nagekomen.
Hij Zij :IK BEN EN DOUR DIE OPENT TOT GOD, WIE NIET IN MIJ GELOOF KOMT NIET BIJ
GOD .

Gepost door: THOR | 12-01-10

Reageren op dit commentaar

ziehier onder de link dan en lees meer over wat ik allemaal heb vergeleken,lees goed wat Jezus(vzmh) nog allemaal heeft gezegd,je zult versteld staan,open enkel je ogen en je hart,de rest komt wel inshaAllah,

http://islam-waarheid.skynetblogs.be/post/7510825/mohammedvzmh-in-de-bijbel

mvg,...

Gepost door: Islam is de Waarheid | 12-01-10

Reageren op dit commentaar

De commentaren zijn gesloten.