26-03-08

Fouten zoeken bij anderen

Abdoellah radiAllahoe 'anhoe overleverde dat RasoelAllah sallallahoe 'aleihi wa sallem zei: "Een gelovige is niet iemand die naar fouten zoekt bij anderen en hij is niet beledigend, grof of ruw." (Boechari Adaab al-Moefraad nr 312, Ahmad, Ibn Hibbaan en Hakim)

Ibn ' Abbas radiAllahoe 'anhoe zei: "Als je de fouten van je vriend wenst te noemen, noem dan eerst je eigen fouten." (Boechari Adaab al-Moefraad nr 328)

Ibn ' Abbas radiAllahoe 'anhoe zei over het volgende Qor'anvers "... En bespioneert elkaar niet..." (49:12): "Verdoe je tijd niet met het zoeken naar fouten bij anderen." (Boechari Adaab al-Moefraad nr 329)

Moe'aad ibn Djabal radiAllahoe 'anhoe zei: "Als je van iemand houdt, ruzie dan niet met hem en erger hem niet. Vraag niet over hem bij anderen, want degene die je vraagt zou zijn vijand kunnen zijn en zou leugens over hem kunnen vertellen, en daardoor een breuk tussen jullie veroorzaken." (Boechari Adaab al-Moefraad nr 545)

'Amr ibn al-'As radiAllahoe 'anhoe zei: "... Ik verbaas me over degene die een splinter in het oog van een ander ziet maar niet in staat is om de boomstam in zijn of haar eigen oog te ontdekken..." (Boechari Adaab al-Moefraad nr 886)

 

00:19 Gepost door Assalamu aleykum warahmatullahi wabarakatuh in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Commentaren

als vrome christen weet ik dat deze woorden uit de mond van Jezus christus kwamen!!!!!!!!!!

Gepost door: de echte christen | 29-03-08

Reageren op dit commentaar

Jezus(vzmh) was dan ook een moslim,misschien wist jij dat ook niet,want moslim zijn betekent volledige onderwerping aan de ene Allah(swt) zoals alle voorgaande profeten,
wist jij dan als vrome christen,dat Jezus(vzmh) bad zoals een moslim bid?en dat hij zich reinigde zoals een moslim zich reinigt voor het gebed door de rituele wassing?en ook zegt,trek je schoenen uit waar je bid,want dat is een heilige grond,zoals een moslim ook doet?
raar he hoe dichter we bij Jezus(vzmh) zijn en hoe meer ´´christen´´ wij dan als jullie zijn,
maarja,noem jij je maar christen,wij weten dat de profeet Jezus(vzmh) een moslim was,
en ook dat een vrouw gesluierd moet zijn,een moslima doet dit,zoals al deze genoemde zaken dus duidelijk in de bijbel vermeld zijn,volbrengt een moslim(a) al deze zaken correct,
Zoals ook Jezus(vzmh) ook de komst van ons geliefde profeet Mohammed(vzmh) bevestigt,als vrome christen zul je dit dan allemaal in de bijbel tegengekomen zijn,zoniet, raad ik je aan de bijbel eens grondig doortenemen,als je t niet vindt,zal ik je het bezorgen:)
vzmh:vrede zij met hem,ziet hoe wij deze hoogstaande profeet eren bij het noemen van zijn naam,en al de andere profeten ook natuurlijk,

Al kwamen deze woorden uit de mond van de profeet Adam(vzmh),weet dat Mohammad(vzmh) niets uit zichzelf zei,de woorden werden in zijn mond gelegd en zo sprak hij,zoals Jezus(vzmh)dit heeft gemeld en ook in de bijbel staat,

Ik nodig je uit naar de zegel der religies,het ware geloof,en vereer Jezus(vzmh) zoals wij hem vereren,te bidden naar de Ene,de Almachtige Allah(swt),zoals Jezus(vzmh) ook deed,

Als je vragen hebt,wil ik je gerust antwoorden,

mvg

Gepost door: Islam is de waarheid | 30-03-08

Reageren op dit commentaar

De commentaren zijn gesloten.